Dziś jest

<< wstecz

WYDZIAŁ ARCHITEKTURY, URBANISTYKI I INWESTYCJI

Adres: ul. Słowackiego 5a, 19-100 Mońki
tel. (0-85) 716-31-46, fax (0-85) 716-29-23

Godziny pracy wydziału:
poniedziałek - w godz. 8.00 - 16.00
wtorek - piątek - w godz. 7.30 - 15.30

Kierownik Wydziału: Marek Minkiewicz

Do zadań Wydziału Architektury, Urbanistyki i Inwestycji należy w szczególności:

  1. zatwierdzanie projektów budowy;
  2. wydawanie pozwoleń na budowę i rozbiórkę obiektów budowlanych;
  3. przyjmowanie zgłoszeń na zmianę sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części;
  4. prowadzenie działań zmierzających do zapewnienia ładu przestrzennego i estetyki w zabudowie obszarów zurbanizowanych oraz ochronę krajobrazu poprzez:
    a) egzekwowanie zgodności rozwiązań zawartych w projektach budowlanychz miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, decyzjami o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz przepisami technicznymi,
    b) ocenę wartości przedstawianych dzieł architektoniczno - urbanistycznych w zakresie zharmonizowania projektowanych form przestrzennych z otoczeniem - krajobrazem. W przypadkach szczególnych po zasięgnięciu opinii Stowarzyszenia Architektów Polskich - SARP,
    c) kontrolę sprawowania - wykonywania przez projektantów samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
  5. sprawowanie nadzoru oraz prowadzenie działań dla zapewnienia ochrony środowiska naturalnego (wody, powietrza, gleby, przyrody i krajobrazu) i kulturowego (obiekty objęte ochroną konserwatorską) - w procesie projektowania, budowy i rozbiórki obiektów budowlanych;
  6. prowadzenie rejestru zgłoszeń;
  7. prowadzenie rejestru wydanych pozwoleń;
  8. współdziałanie i współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w zakresie działań kontrolnych ustalonych w ustawie Prawo budowlane;
  9. partnerska współpraca z organami gminnymi w dziedzinie urbanistyki i architektury;
  10. opiniowanie na potrzeby Zarządu Powiatu i przechowywanie zgodnie z ustawą o zagospodarowaniu przestrzennym kopii uchwalonych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich wykorzystania przy zatwierdzaniu projektów budowlanych i wydawaniu pozwoleń na budowę;
  11. wydawanie zaświadczeń z zakresu zagadnień związanych z projektowaniem, realizacją i utrzymaniem obiektów budowlanych (na podstawie odrębnych przepisów), między innymi:
    a) potwierdzających, iż wyodrębniony lokal stanowi odrębną całość,
    b) o wielkości powierzchni lokalu mieszkalnego;
  12. prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych;
  13. prowadzenie dokumentacji inwestycji realizowanych przez Starostwo;
  14. prowadzenie spraw związanych z remontami i bieżącym utrzymaniem budynków użytkowanych przez Starostwo;
  15. opracowywanie wniosków o dofinansowanie zadań inwestycyjnych z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, realizowanych przez Starostwo i Zarząd Powiatu.

Polecamy strony

2006 © Starostwo Powiatowe w Mońkach