Dziś jest

<< wstecz

WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY I SPRAW SPOŁECZNYCH

Adres: ul. Słowackiego 5a, 19-100 Mońki
tel./fax 085 716 2923

Godziny pracy wydziału:
poniedziałek - w godz. 8.00 - 16.00
wtorek - piątek - w godz. 7.30 - 15.30

Kierownik Wydziału: Barbara Jolanta Maciorowska

Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Społecznych w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa należą w szczególności sprawy:

  1. zapewnienia właściwej organizacji oraz sprawnego i prawidłowego funkcjonowania Starostwa;
  2. opracowywania statutu Powiatu i jego nowelizacji;
  3. opracowywania projektów Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Starostwa oraz kontrola ich realizacji;
  4. inicjowania działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
  5. prowadzenia kancelarii i obsługa Sekretariatu Starosty i Wicestarosty;
  6. wdrażania i nadzorowania stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
  7. prowadzenia zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty;
  8. prowadzenia zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom;
  9. opracowywania i uzgadniania projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty;
  10. przekazywania materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego;
  11. zapewnienia obsługi Rady i Zarządu Powiatu;
  12. przynależności do Związku Powiatów Polskich;
  13. prowadzenia rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz dotyczących działalności Starostwa;
  14. prowadzenia akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę;
  15. prowadzenia dokumentacji związanej ze zgłoszeniem do ubezpieczenia społecznego pracowników Starostwa Powiatowego oraz osób wykonujących pracę w Starostwie w ramach umowy zlecenia i umowy o dzieło;
  16. prowadzenia spraw socjalnych pracowników;
  17. koordynowania szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników;
  18. zabezpieczenia przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
  19. zabezpieczenia mienia Starostwa;
  20. prowadzenia spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa;
  21. załatwiania całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami;
  22. prowadzenia archiwum zakładowego;

w zakresie spraw obywatelskich należy w szczególności:

  1. udzielanie i cofanie zezwoleń na zbiórki publiczne na terenie powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę;
  2. orzekanie w sprawie zmiany imienia i nazwiska obywatela;
  3. ustalenie w razie wątpliwości pisowni lub brzmienia imienia i nazwiska;
  4. powiadamianie właściwych organów o zmianie imienia lub nazwiska;
  5. wykonywanie zadań wynikających ze sprawowania nadzoru prawnego nad działalnością stowarzyszeń i stowarzyszeń kultury fizycznej oraz uczniowskich klubów sportowych mających siedzibę na terenie powiatu;
  6. wydawanie opinii na temat wniosków o rejestrację stowarzyszeń i klubów sportowych, zmian statutowych i podejmowanych uchwał przez władze stowarzyszeń na wniosek Sądu Rejonowego, Sądu Gospodarczego XII Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru;
  7. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych na terenie powiatu;
  8. prowadzenie spraw dotyczących rejestracji stowarzyszeń kultury fizycznej, nie prowadzących działalności gospodarczej;
  9. wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis do ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej oraz stowarzyszeń zwykłych na potrzeby zarządów oraz innych instytucji;
  10. podejmowanie decyzji w sprawie przekazania zwłok lub urny z prochami z obcego państwa;
  11. organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych w miejscach publicznych do najbliższego prosektorium bądź zakładu medycyny sądowej;
  12. poświadczanie pisemnego oświadczenia woli osoby nie mogącej pisać, lecz mogącej czytać;
  13. prowadzenie dokumentacji związanej z przyjmowaniem ostatniej woli spadkodawcy /testament/;
  14. kierowanie inwalidy wojennego do pracy, na jego wniosek;
  15. wydawanie pisemnej zgody na rozwiązanie z inwalidą wojennym stosunku pracy przez pracodawcę;
  16. organizacja na terenie powiatu obchodu rocznic w celu upamiętniania walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego;
  17. świadczenie pomocy w przygotowywaniu wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent;
  18. przygotowywanie wniosków do Wojewody o przekazanie środków finansowych na pokrycie wydatków związanych z udzielaniem repatriantowi pomocy, o której mowa w art. 17 ust. 1-3 ustawy o repatriacji;
  19. opracowywanie decyzji dotyczącej pomocy finansowej dla repatriantów, o której mowa w art. 17 ust. 2 i 3 ustawy o repatriacji;
  20. prowadzenie biura rzeczy znalezionych;
  21. prowadzenie i obsługa Kancelarii Tajnej.

w zakresie spraw wojskowych i obrony cywilnej należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw z zakresu powszechnego obowiązku obrony, w tym w szczególności:
    a) współdziałanie z organami wojskowymi w zakresie administrowania rezerwami osobowymi,
    b) przeprowadzanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony,
    c) prowadzenie reklamacji żołnierzy rezerwy,
    d) zorganizowanie systemu doręczania kart powołania żołnierzom rezerwy do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
    e) występowanie z wnioskiem do Burmistrza o nałożenie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych, polegających na wykonywaniu różnego rodzaju prac doraźnych na rzecz przygotowania obrony Państwa;
  2. opracowanie i aktualizowanie planu operacyjnego powiatu w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa;
  3. opracowanie powiatowego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego;
  4. opracowanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru na okres zagrożenia bezpieczeństwa Państwa;
  5. wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej (z wyłączeniem zarządzania kryzysowego) z zakresu działania szefa obrony cywilnej powiatu, w tym opracowywanie i uaktualnianie Planu Obrony Cywilnej oraz planów: akcji kurierskiej, stałego dyżuru, regulaminu organizacyjnego Starostwa na czas zewnętrznego zagrożenia oraz planu dotychczasowego miejsca pracy (DMP);
  6. wykonywanie zadań należących do Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania;
  7. udział w organizowanych ćwiczeniach, szkoleniach i treningach w zakresie spraw wojskowych i obrony cywilnej.

w zakresie oświaty należy w szczególności prowadzenie spraw w zakresie:

  1. zakładania i prowadzenia publicznych szkół podstawowych specjalnych i gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, w tym z oddziałami integracyjnymi, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego;
  2. zakładania i prowadzenia placówek oświatowo-wychowawczych, placówek pracy pozaszkolnej, oraz placówek kształcenia ustawicznego i placówek kształcenia praktycznego;
  3. zakładania i prowadzenia poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz innych poradni specjalistycznych;
  4. zakładania i prowadzenia ośrodków szkolno-wychowawczych, w tym specjalnych;
  5. zakładania i prowadzenia placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
  6. fakultatywnego zakładania i prowadzenia szkół i placówek, których prowadzenie nie należy do zadań własnych, a także ich przekazywania, w drodze porozumienia, innym jednostkom samorządu terytorialnego;
  7. fakultatywnego zakładania i prowadzenia publicznych placówek doskonalenia nauczycieli, zakładów kształcenia nauczycieli, zakładania bibliotek pedagogicznych;
  8. zapewnienia kształcenia, wychowania i opieki w prowadzonych szkołachi placówkach;
  9. zwiększania wynagrodzenia nauczycieli w prowadzonych szkołach i placówkach ponad poziom określony w odrębnych przepisach;
  10. ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych;
  11. określania regulaminu konkursu oraz powołania komisji konkursowej w celu przeprowadzenia konkursu, w wyniku którego zostaje wyłoniony kandydat na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki;
  12. udziału w komisjach konkursowych wyłaniających kandydatów na dyrektorów szkoły lub placówki;
  13. określania, w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny, składu komisji konkursowej w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora nowo zakładanej szkoły lub placówki;
  14. powołania rady oświatowej (fakultatywnie);
  15. ustalenia składu i zasad wyboru członków rady oświatowej oraz regulaminu działania rady oświatowej;
  16. nadawania statutów nowo zakładanym szkołom i placówkom;
  17. likwidowania, po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty, prowadzonych szkół i placówek oraz wyrażania zgody na likwidację szkół i placówek prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne;
  18. przejmowania dokumentacji likwidowanej szkoły publicznej;
  19. wskazania innej szkoły w przypadku likwidacji szkoły, w której będzie naliczany odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych na nauczyciela będącego emerytem lub rencistą zlikwidowanej szkoły;
  20. przekształcania, po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty, prowadzonych szkół i placówek oraz wyrażania zgody na przekształcanie szkół i placówek prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne;
  21. łączenia, po zaopiniowaniu przez rady pedagogiczne, szkół różnych typów lub placówek w zespół;
  22. rozwiązywania zespołu szkół lub placówek oraz nadawania szkołom lub placówkom wchodzącym dotychczas w skład zespołu odrębnych statutów;
  23. tworzenia zespołu, w którego skład wchodzą szkoły lub placówki prowadzone przez różne organy, po zawarciu porozumienia z tymi organami:
  24. dotowania niepublicznych szkół i placówek oraz ustalenia szczegółowych zasad udzielania dotacji szkołom i placówkom niepublicznym;
  25. tworzenia jednostek obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek;
  26. sprawowania nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw administracyjnych;
  27. powierzania stanowiska dyrektora szkoły lub placówki;
  28. powierzania stanowiska dyrektora szkoły lub placówki ustalonemu przez siebie kandydatowi, po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki i rady pedagogicznej, w przypadku nie zgłoszenia się do konkursu żadnego kandydata albo nie wyłonienia kandydata w wyniku konkursu;
  29. przedłużania powierzenia stanowiska dyrektora szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki i rady pedagogicznej;
  30. wyrażania opinii odnośnie powierzania stanowisk kierowniczych w szkole lub placówce i odwołania z nich;
  31. odwołania dyrektora szkoły lub placówki;
  32. wyrażania zgody na wprowadzenie nowych albo zmianę przez dyrektora szkoły profili kształcenia ogólnozawodowego w liceach profilowanych oraz zawodów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe;
  33. prowadzenia spraw z zakresu ewidencji szkół i placówek niepublicznych odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek, do których prowadzenia obowiązany jest powiat;
  34. nadawania na wniosek osoby prowadzącej szkołę niepubliczną uprawnień szkoły publicznej, jeżeli osoba ta przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty;
  35. cofania w określonych ustawą przypadkach, uprawnień szkoły publicznej;
  36. określania tygodniowego wymiaru zajęć indywidualnego nauczania i wychowania;
  37. wydawania zaświadczeń o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
  38. dokonywania cząstkowej oceny pracy dyrektorów szkół i placówek na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny;
  39. wnioskowania o dokonanie oceny nauczyciela;
  40. wydawania opinii w sprawie przeniesienia nauczyciela mianowanego do innej szkoły;
  41. przenoszenia nauczyciela do innej szkoły, bez jego zgody, w razie konieczności zapewniania szkole obsady na stanowisku z wymaganymi kwalifikacjami odpowiadającymi potrzebom programowym szkoły;
  42. nakładania na nauczyciela obowiązku podjęcia pracy w innej szkole w tej samej miejscowości i na tym samym lub - za jego zgodą na innym stanowisku, w celu uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć;
  43. stwierdzania wygaśnięcia stosunku pracy dyrektora szkoły lub placówki;
  44. zapewniania szkole podstawowych warunków do realizacji przez nauczyciela zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
  45. określania:
    a) zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w różnych okresach roku szkolnego,
    b) zasad udzielania i rozmiar zniżek dyrektorowi i wicedyrektorowi szkoły oraz nauczycielowi pełniącemu inne stanowisko kierownicze oraz przyznawanie zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć,
    c) tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dla niektórych nauczycieli, w tym również dla nauczycieli szkół zaocznych, nauczycieli w systemie kształcenia na odległość, nauczycieli o różnym wymiarze godzin, pedagogów, bibliotekarzy bibliotek pedagogicznych, oraz zasady zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i w systemie kształcenia na odległość;
  46. udzielania zgody, w przypadkach określonych ustawą, na obniżenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycielowi zatrudnionemu w pełnym wymiarze godzin;
  47. realizacji uprawnień dyrektora szkoły zatrudnionego na terenie wiejskim oraz w mieście liczącym do 5.000 mieszkańców prawa do lokalu mieszkalnego na terenie gminy, w której położona jest szkoła;
  48. podwyższenia dodatku ponad 10 % nauczycielowi zatrudnionemu na terenie wiejskim, na którym występuje deficyt kadr;
  49. przydzielania w miarę możliwości nauczycielowi zatrudnionemu na terenie wsi działki gruntu szkolnego do osobistego użytkowania przez nauczyciela;
  50. zawieszania w pełnieniu obowiązków dyrektora szkoły, przeciwko któremu wszczęto postępowanie karne lub złożono wniosek o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego;
  51. zwalniania w szczególnie uzasadnionych przypadkach w całości lub w części z obowiązku zwrotu przez nauczyciela kontraktowego zasiłku na zagospodarowanie;
  52. nadawania, w drodze decyzji administracyjnej, nauczycielowi kontraktowemu stopnia nauczyciela mianowanego;
  53. udzielania odmowy, w przypadku niespełnienia warunków, w drodze decyzji administracyjnej, nadawania nauczycielowi kontraktowemu stopnia nauczyciela mianowanego;
  54. powoływania i przewodniczenia komisjom egzaminacyjnym dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego;
  55. przeprowadzania postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego;
  56. określania dla nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, w drodze regulaminów:
  57. wysokość stawek dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz szczegółowe warunki ich przyznawania,
  58. szczegółowego sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz za godziny doraźnych zastępstw,
  59. kryteriów i tryby przyznawania nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, z wyłączeniem świadczeń socjalnych i nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego;
  60. ustalania maksymalnej kwoty dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane;
  61. zatwierdzania arkusza organizacyjnego szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez organ nadzoru pedagogicznego;
  62. powoływania przewodniczącego komisji do przeprowadzenia egzaminów z nauki zawodu i przygotowania zawodowego;
  63. ustalania kryteriów i trybu przyznawania nagród ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze;
  64. dotowania i ustalania szczegółowych zasad udzielania dotacji szkołom i placówkom publicznym prowadzonym przez osoby prawne i fizyczne nie będące jednostkami samorządu terytorialnego;
  65. zapewniania, na wniosek rodziców, odpowiedniej formy kształcenia dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
  66. kierowania, za zgodą rodziców, dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego do szkoły lub placówki odpowiedniej dla realizacji formy kształcenia wskazanej w orzeczeniu;
  67. kierowania nieletniego do młodzieżowego ośrodka wychowawczego;
  68. powierzania zadań doradcy metodycznego;
  69. określania szczegółowego zakresu obszaru działania oraz warunki wykonywania zadań doradcy metodycznego;

w zakresie kultury, kultury fizycznej i sportu oraz turystyki należą w szczególności sprawy:

  1. zapewnienia warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych do ochrony dóbr kultury;
  2. wydawania decyzji o zabezpieczeniu dóbr kultury w formie tymczasowego zajęcia;
  3. opracowywania programów ochrony zabytków;
  4. umieszczania w porozumieniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków znaku, że zabytek podlega ochronie;
  5. ustanawiania na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków społecznego opiekuna zabytków;
  6. sprawowania mecenatu nad działalnością kulturalną;
  7. ustanawiania i przyznawania nagród za osiągnięcia w dziedzinie kultury;
  8. tworzenia, łączenia, podziału i likwidacji instytucji kultury, nadawanie im statutu;
  9. tworzenia samorządowej instytucji filmowej, nadawanie jej statutu;
  10. powoływania i odwoływania dyrektorów instytucji kultury;
  11. tworzenia, likwidacji, nadawania statutu muzeom powiatowym;
  12. powoływania rady muzeum - powoływanie i odwoływanie ich członków;
  13. przekazywania uprawnień Radzie Powierniczej muzeum oraz powoływaniai odwoływania jej członków;
  14. określenia zasad postępowania z muzealiami w razie likwidacji muzeum;
  15. tworzenia, likwidacji bibliotek powiatowych, nadawania im statutu;
  16. zapewnienia warunków działania i rozwoju biblioteki powiatowej oraz nadzór nad działalnością merytoryczną nad wykonywaniem zadań biblioteki powiatowej;
  17. nadzoru nad wykonywaniem zadań biblioteki powiatowej powierzonych innym podmiotom;
  18. opracowywania projektu budżetu w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
  19. ewidencji, weryfikacji i rozliczania dotacji o dofinansowanie zadań z zakresu kultury udzielonych z budżetu powiatu;
  20. opracowania kalendarza imprez kulturalnych na terenie powiatu;
  21. ewidencji, weryfikacji i prowadzenia spraw wniosków o dofinansowanie z budżetu powiatu;
  22. prowadzenia spraw finansowych związanych z rozliczaniem dotacji udzielonych z budżetu powiatu na zadania z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa narodowego;
  23. współpracy ze stowarzyszeniami kulturalnymi i społecznymi, organizacjami pozarządowymi oraz stowarzyszeniami mniejszości narodowych w zakresie realizacji projektów kulturalnych i koordynacja imprez na terenie powiatu;
  24. wspierania klubów sportowych i organizacji o charakterze sportowo-rekreacyjnym;
  25. współpracy ze stowarzyszeniami i związkami sportowymi w zakresie koordynacji imprez sportowych na terenie powiatu;
  26. realizacji zadań wynikających z funkcjonowania Rady Sportu;
  27. organizowania działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenia odpowiednich warunków materialno-technicznych do jej rozwoju;
  28. tworzenia, utrzymywania i udostępniania bazy sportowo-rekreacyjnej;
  29. organizowania zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych;
  30. opracowania kalendarza imprez sportowych na terenie powiatu;
  31. ewidencji, weryfikacji i prowadzenia spraw wniosków o dofinansowanie z budżetu powiatu zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu;
  32. udziału w targach turystycznych - w miarę możliwości finansowych, przygotowanie stanowisk promocyjnych powiatu;
  33. współpracy z organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami turystycznymi i agroturystycznymi;
  34. opracowywania programów promocji i rozwoju turystyki dla terenu powiatu (trasy turystyczne, oznakowanie, mapy);
  35. współpracy z samorządem wojewódzkim w zakresie działania Regionalnej Organizacji Turystycznej i samorządami gminnymi w zakresie działania lokalnych Organizacji Turystycznych oraz Polską Organizacją Turystyczną w zakresie informacji i promocji turystycznej.

w zakresie promocji i ochrony zdrowia należą w szczególności sprawy związane z:

  1. opracowywaniem, aktualizowaniem i kontrolą realizacji planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej na terenie powiatu;
  2. analizą aktualnej sytuacji prawnej i społecznej w aspekcie ochrony zdrowia oraz współpracą ze środowiskami i ekspertami opiniotwórczymi;
  3. analizą stanu zdrowia ludności i informowanie opinii publicznej;
  4. prowadzeniem polityki prozdrowotnej;
  5. tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją powiatowych jednostek ZOZ;
  6. przygotowywaniem materiałów związanych z określaniem standardu aparatury i sprzętu medycznego oraz wyrażanie opinii w sprawie dokonania zakupu sprzętu lub przyjęcia darowizny takiego sprzętu przez zakład opieki zdrowotnej;
  7. organizacją konkursów na stanowiska kierowników ZOZ, oraz ich zastępców;
  8. tworzeniem rady społecznej przy ZOZ;
  9. decydowaniem o pozbawieniu składników przydzielonych lub nabytego mienia w przypadku podziału lub przekształcenia SP ZOZ oraz przeznaczenia mienia w przypadku likwidacji zakładu;
  10. przygotowaniem projektów zarządzeń lub uchwał o zmianie formy gospodarki finansowej SP Zakładu lub likwidacji wraz z przejmowaniem jego zobowiązań i należności;
  11. zawieraniem umów z rektorem państwowej uczelni medycznej na udostępnianie oddziału szpitalnego (klinicznego), który może udzielać świadczeń zdrowotnych o regionalnym obszarze działania;
  12. nakładaniem na ZOZ obowiązku wykonania dodatkowego zadania, jeżeli jest to niezbędne ze względu na potrzebę opieki zdrowotnej, w przypadku klęski żywiołowej lub w celu wykonania zobowiązań międzynarodowych;
  13. umieszczaniem chorego na gruźlicę w szpitalu, sanatorium przeciw-gruźliczym lub innym zakładzie, jeżeli chory stanowi niebezpieczeństwo zarażenia gruźlicą swego otoczenia;
  14. umieszczaniem dzieci, młodocianych w zakładach przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, jeżeli istnieje niebezpieczeństwo zarażenia ich gruźlicą;
  15. nakładaniem obowiązków przymusowego leczenia dzieci i młodzieży chorych na gruźlicę w zamkniętych zakładach;
  16. pokrywaniem kosztów przewozu osób podlegających przymusowej hospitalizacji przy zwalczaniu chorób zakaźnych;
  17. przygotowaniem projektów decyzji Starosty o powołaniu osoby wykonującej zawód medyczny do pracy przy zwalczaniu epidemii;
  18. współdziałanie z Miejską Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w zakresie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu.
w zakresie promocji, rozwoju gospodarczego, współpracy z zagranicą i integracji europejskiej należy w szczególności:
  1. planowanie i realizacja przedsięwzięć promocyjnych Powiatu;
  2. tworzenie wizerunku Powiatu i jego organów na zewnątrz;
  3. współredagowanie (wespół z gminami) powiatowego biuletynu informacyjnego;
  4. organizowanie i prowadzenie promocji rozwoju gospodarczego i społecznego Powiatu, a w szczególności:
    a) inicjowanie i koordynacja działalności wydawniczej i multimedialnej,
    b) redagowanie i zamieszczanie bieżących informacji na stronie internetowej Starostwa,
    c) opracowywanie kalendarza imprez kulturalnych i gospodarczych,
    d) organizowanie udziału przedstawicieli władz Powiatu w różnego rodzaju seminariach, targach, wystawach, imprezach promocyjnych,
    e) współpraca z gminami, samorządem wojewódzkim i administracją rządową oraz organizacjami pozarządowymi;
  5. opracowywanie materiałów do wydawnictw promocyjnych (foldery, informatory, audycje radiowe i telewizyjne);
  6. prowadzenie bazy danych statystycznych o Powiecie;
  7. prowadzenie bazy danych o warunkach i możliwościach inwestycyjnych Powiatu i jej popularyzowanie;
  8. podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania inwestorów;
  9. opracowywanie programów rozwoju Powiatu i współpraca w tym zakresie z gminami, jednostkami samorządowymi (Urząd Pracy), organizacjami oraz przedsiębiorcami działającymi na terenie Powiatu;
  10. monitorowanie wielkości zainteresowania inwestycyjnego w Powiecie;
  11. tworzenie i bieżąca aktualizacja biznesowej informacji internetowej;
  12. organizacja kontaktów zagranicznych, a w szczególności:
    a) poszukiwanie i pozyskiwanie źródeł finansowania przedsięwzięć, podejmowanych przez Powiat i powiatowe jednostki organizacyjne, jak:
    - przygotowywanie wniosków grantowych,
    - zarządzanie programami pomocowymi;
  13. inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych i kulturalnych w ramach zawieranych porozumień z partnerami zagranicznymi;
  14. prowadzenie i organizowanie działalności informacyjnej, doradczej i szkoleniowej w zakresie integracji europejskiej;
  15. organizowanie działań mających na celu udział w programach pomocowych oraz współpracę w tworzeniu do nich projektów;
  16. współdziałanie z Powiatową Radą Zatrudnienia;
  17. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy.


Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zarządzania Kryzysowego      Referat Komunikacji

Polecamy strony

2006 © Starostwo Powiatowe w Mońkach